wizytówka

Czym kierować się przy projektowaniu wizytówki?

Potencjalnych klientów można spotkać na każdym kroku – nawet podczas wizyty w kawiarni, gdy przypadkowo nawiążemy kontakt z osobą siedzącą obok, może okazać się, że to ona właśnie od dawna szukała kogoś zajmującego się danymi usługami.

Jakie wizytówki sprawdzają się najlepiej?

wizytówkaMożemy oczywiście zapisać swoje dane i numer kontaktowy na serwetce – ale czy to będzie wyglądało profesjonalnie? Na pewno nie! Warto więc odpowiednio przygotować się do takich sytuacji – nie od dziś wiadomo bowiem, że przypadkowe sytuacje, których zupełnie się nie spodziewamy, często niosą ze sobą prawdziwe korzyści. Na przykład, gdy przypadkowo napotkana osoba okazuje się właścicielem firmy, który akurat szuka pracownika – a rozmówca właśnie szuka pracy! Takie przypadki wcale nie są rzadkie – w naszym wypadku możemy trafić na potencjalnego klienta, który z chęcią skorzystałby z naszych usług. Warto więc mieć pod ręką wizytówki z Torunia. Choć w dzisiejszych czasach wiele osób stawia na zachwyt, tworząc sztampowe grafiki, które wprawiają też w zdumienie umiejętnościami grafika, to – jeśli chodzi o wizytówki – o wiele lepszym wyborem jest minimalistyczny projekt. Minimalizm kojarzy się bowiem z profesjonalizmem. Wręczając minimalistyczną wizytówkę, pokazujemy potencjalnemu klientowi, że jesteśmy kompetentni i rzetelni. Oczywiście z minimalizmem nie można przesadzić – jeśli na wizytówce umieścimy sam numer telefonu, będzie to wyglądać niestosownie. Na bloczku powinno znaleźć się koniecznie nasze imię i nazwisko, numer telefonu, a także nazwa firmy.

wizytówkaDrukarnie proponują klasyczne wizytówki na papierze matowym lub błyszczącym, ze złoceniami czy też lakierowane UV, ale coraz większą popularność zyskują wizytówki, które oddziałują nie tylko na wzrok, ale i na dotyk. Zgodnie z zasadami marketingu sensorycznego, wizytówki takie wpływając na więcej zmysłów niż tylko jeden, sprawiają, że dane z kartonika zostają lepiej zapamiętane. Ciekawą propozycją jest wykonanie wizytówki z papieru pokrytego folią miękką w dotyku – odczucia są wówczas inne niż w przypadku klasycznej wizytówki, co z pewnością też wpłynie na zwrócenie uwagi klienta na naszą firmę. Drukarnie proponują też kartoniki wykonane metodą hot stampingu – logo firmy powstaje wówczas poprzez wgrzanie w wydruk złotej folii. Taka wizytówka wygląda naprawdę prestiżowo. W zależności od profilu naszej firmy, możemy wybrać dla niej wizytówki, które będą doskonale zgrywać się z wizerunkiem przedsiębiorstwa – w końcu to właśnie wizytówka ma pełnić funkcję reprezentacyjną.

To ona sprawia, że klienci łączą naszą firmę z konkretnymi słowami – na przykład z profesjonalizmem i rzetelnością.

O autorze: Natalia Wiśniewska