stojaki reklamowe z kartonu

Nowoczesne kierunki rozwoju reklamy modowej

Ostatnie badania dowodzą, że najwyższa skuteczność pracownika wynika z jego zadowolenia z wykonywanej pracy, a je najłatwiej osiągnąć, gdy obszar zawodowy silnie pokrywa się z zainteresowaniami danej osoby. Biorąc pod uwagę intensywny rozwój branży internetowej i potrzebę istnienia w sieci nie da się nie zauważyć, że regularnie powstają nowe stanowiska pracy, które odpowiadają na potrzeby intensywnie zmieniającego się rynku.

stojaki reklamowe z kartonuObecnie konsument wymaga tego, aby wiedzę o produkcie, jego twórcy i filozofii czerpać z internetu. Jednym z najciekawszych zawodów, jaki powstał z tej przyczyny to Fashion PR Specialist, który działa na platformach social mediowych. Podstawą pracy w dziale fashion marketing jest publikowanie materiałów reklamowych na serwisach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat czy Pinterest.

Nie da się ukryć, że normą jest to, aby showroom danego projektanta czy marki modowej posiadał swój fanpage, na którym będą prezentowane nie tylko zdjęcia nowych kolekcji, ale i newsy dotyczące pracy. Wysoko oceniane przez odbiorców są konkursy, które aktywizują społeczność zgromadzoną wokół danego twórcy, pobudzają ich kreatywność i oczywiście pozwalają na wygranie atrakcyjnej nagrody. Social media w reklamie mody pozwalają na swobodne kreowanie wizerunki marki zgodnego z jej filozofią. Publikowanie manifestów czy ogłoszeń kolaboracji z innymi projektantami jest znacznie prostsze niż w klasycznej formie reklamy drukowanej, a także osiąga realnie lepszy zasięg dotarcia do odbiorców. Nie da się ukryć, że fashion marketing jest dziedziną wymagającą bycia w pełni zaangażowanym w dany projekt.

Z pewnością nie jest to zawód dla kogoś, kto nie radzi sobie ze stresem lub ma problem z nowinkami technologicznymi. Moda żyje dynamicznie, tak samo muszą żyć wszyscy, którzy chcą pracować w tej branży, bo kto nie jest na bieżąco ten się nie liczy.

O autorze: Gracjan Klimkiewicz