Promocja firmy krok po kroku

Rozkręcanie biznesu nie jest taką prostą sprawą. Choć pewnie każdy chciałby być sam sobie szefem, jednak należy mieć na uwadze to, że pierwsze lata własnej działalności będą polegały na pracy po kilkanaście, nie tylko kilka godzin dziennie.

Projektowanie stron na różne urządzenia

projektowanie stron internetowychDlatego trzeba mieć dużo samozaparcia i samodyscypliny, aby dać z siebie wszystko na tym etapie, kiedy efektów jeszcze nie będzie widać. Jednak nie należy się zrażać, gdyż z pewnością po latach wszystko nam się zwróci. Jeśli rozpoczęliśmy już własny biznes, warto zaangażować się w kwestię jego promocji. Jak potencjalni klienci mają korzystać z naszych usług, skoro nawet nie wiedzą o istnieniu naszej firmy? No właśnie – to dlatego działania marketingowe są tak ważne już od pierwszego momentu działalności! Postawmy nie tylko na reklamę tradycyjną, ale i na internetową. W końcu Internet to już druga rzeczywistość, w której niemal każdy z nas spędza codziennie choć kilkanaście minut – z reguły zazwyczaj jest to nawet kilka godzin. Promując się w dobry sposób w Internecie, już możemy być pewni, że to połowa sukcesu. Aby jednak taka promocja była skuteczna, musimy posiadać własną stronę internetową.

projektowanie stron internetowychTo już kwestia dla profesjonalistów – jednak na nasze szczęście w każdym mieście znajdziemy mnóstwo firm, które oferują właśnie projektowanie stron internetowych responsywnych. Dlaczego responsywność jest tak ważna? Chodzi tutaj o umiejętność automatycznego dopasowywania się strony do wielkości medium, na którym jest otwierana. Większość osób korzysta bowiem z Internetu na przykład w komunikacji miejskiej – zamiast laptopa, wystarczy otworzyć stronę na własnym smartfonie. Aby strona internetowa stworzona dla rozdzielczości 1024×768 nie wyglądała niekorzystnie na kilkucalowym ekranie, konieczne jest właśnie zastosowanie technik responsywności. Specjaliści nie będą mieli z tym żadnego problemu. Drugą ważną sprawą jest to, aby nasza strona www umożliwiała poruszanie się po niej w sposób całkowicie instynktowny – żaden potencjalny klient nie spędzi na niej zbyt wiele czasu, jeżeli nie będzie mógł znaleźć przycisku Oferta. Jeżeli profesjonaliści wykonają już dla nas stronę internetową, teraz pora ją wypozycjonować.

Według badań prowadzonych przez specjalistów nowych mediów, statystycznie ludzie wpisujący dane hasło do wyszukiwarki, korzystają tylko z pierwszej dziesiątki wyników – prawie nigdy nie przechodzą do dalszych stron wyników wyszukiwania. Aby więc mieć pewność, że nasza strona będzie w top10, musimy ją wypozycjonować – a to już zadanie dla kolejnych profesjonalistów, tym razem SEO/SEM.

Autor: Julia Ratajczak